" Cuveco - solera.no - Cuveco Cuveco - solera.no

Cuveco

 

Cuveco er en totalleverandør til aktører innen drikkevarebransjen i Norge og tilbyr tjenester innenfor logistikk, regnskap, økonomi og IT. Våre kunder importerer vin, brennevin, øl og alkoholfrie produkter for videre salg i Norge.

Cuveco ble etablert i 2002 med to importørkunder. I dag har vi 70 importørkunder og er 30 ansatte som sitter i lokaler på Lysaker.

Innenfor de ulike tjenesteområdene jobber vi med;

Logistikk

  • Innkjøp basert på lagerstyring
  • Transport fra hele verden
  • Distribusjon og kundeservice til Vinmonopolet, grossister, dagligvarekjeder og Horeca
  • Lager og fortolling
  • Eksporter
  • Retur- og reklamasjonshåndtering

bil på veien

Regnskap og økonomi

  • Fakturakontroll
  • Regnskap
  • Lønn
  • Rapportering til myndigheter, inkl. skatt, MVA, særavgifter og andre offentlige avgifter
  • Budsjett- og ledelsesprosesser, inkl. bistand til daglig ledere med analyse og rapporter på månedsbasis

IT

  • Driftssikker- og kostnadseffektiv felles IT plattform for Cuveco og våre importørkunder
  • Tilgang for våre importørkunder til diverse systemer for kalkulering, salg, omsetning, dekningsbidrag, resultatregnskap og budsjettering.

kgkd

Cuveco samarbeider med de beste 3PL aktører innenfor lager, transport og distribusjon. Ta en titt under Samarbeidspartner for et utvalg av våre 3PL aktører.

Cuveco håndterer årlig over 100 000 kundeordre fra Vinmonopolet, grossister, dagligvarekjedene og Horeca, som bestiller fra de ca. 8 000 artikler som er tilgjengelige på vårt lager. Dette utgjør omtrent 40 millioner liter fordelt på vin, brennevin, øl og alkoholfrie produkter.

Gjennom å samle alt volum til en felles stor portefølje forhandler Cuveco, på vegne av våre importørkunder, gode avtaler på logistikk, regnskap og IT. Utover gode betingelser frigjøres våre importørkunder for administrative oppgaver slik at de kan ha all fokus på å utvikle den beste produktporteføljen innenfor drikkevaresegmentet.

Åpenhetsloven
Åpenhetsloven har som formål å fremme virksomheters respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold i forbindelse med produksjon av varer og levering av tjenester, og sikre allmennheten tilgang til informasjon om hvordan virksomheter håndterer negative konsekvenser for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold.
Virksomhetene skal utføre aktsomhetsvurderinger i tråd med OECDs retningslinjer for flernasjonale selskaper.
Redegjørelse for aktsomhetsvurderingene skal oppdateres og offentliggjøres innen 30. juni hvert år.
Cuveco publiserer redegjørelsen for aktsomhetsvurderingene i henhold til Åpenhetsloven:
Last ned Cuveco sin redegjørelse her
Åpenhetsloven ble vedtatt av Stortinget i juni 2021, og gjelder fra 1. juli 2022. Hensikten med loven er å fremme respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendig arbeidsforhold. Loven innebærer også at virksomheter må kunne gi allmennheten tilgang på informasjon om disse forholdene, og arbeidet virksomhetene gjør for å sikre dette.
Skriftlige henvendelser om informasjon om hvordan Cuveco jobber med menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, vil besvares innen fristen på tre uker.

Cuvecos visjon er å levere kostnadseffektive og smarte logistikk- og regnskapsløsninger som gir total kundetilfredshet.

Cuveco logo

Lukk

Nyregistrering

Registrerer deg via e-post

Lukk

Nyregistrering

Er du allerede registrert? Logg inn her

Lukk

Logg inn

Har du glemt passordet?

Registrer deg her

Lukk

Glemt passordet?

Skriv inn din e-postadresse, så sender
vi deg gjenoppretting av nytt passord!

Lukk

Takk for din registrering

Vi har sendt en e-post. Vennligst følg instruksjonene for aktivering.